środa, 8 sierpnia 2012

Skąd arafatka wśród neonazistów?

Drezno 2009
Arafatka jest obecnie modnym elementem ubioru. Wygodna, praktyczna, ładna jednak ma ona również znaczenie polityczne o czym większość ludzi nie zdaje sobie sprawy. 


Pierwsze polityczne zastosowanie tego elementu ubioru zostało użyte przez muftiego Jerozolimy w 1936 roku. Ogłosił on wówczas, że jest ona symbolem wypędzenia Żydów z Palestyny i sprzeciwu wobec imperialistycznego zachodu. Wtedy symbolizowała przemoc i antysemityzm. Nazwa "arafatka" bierze się od nazwiska Jasera Arafata, przywódcy Al-Fatahu - socjal-nacjonalistycznej organizacji politycznej prowadzącej walkę zbrojną z Izraelem. Al-Fatah ma status obserwatora w Międzynarodówce "Socjalistycznej" co w praktyce znaczy, że jest kontaktem SLD, SPD czy Labour Party, które jak wiemy były sojusznikami USA podczas prezydencji Busha.

Inne znaczenie dla tej części ubioru zostało mu nadane w 1968 roku. Wtedy arafatki symbolizowały solidarność z ruchami narodowo-wyzwoleńczymi trzeciego świata. Chodziło tu m.in. o Wietnam oraz Palestynę. W ten oto sposób arafatka trafiła do lewaków i punków. 


Katowice 2012
A skąd arafatkę wzięli sobie neonaziści? Obydwa znaczenia arafatki świetnie do nich pasują. Walki z Żydami muftiemu Jerozolimy gratulował sam Adolf Hitler. Z wieloma ruchami narodowo-wyzwoleńczymi łączą ich postulaty drobno-burżuazyjne i sprzeciw wobec amerykańskiego imperializmu. 

Jak możemy przeczytać na niejednej ulotce neonazistowskiej rasa aryjska walczy z "systemem" czyli żydwsko-amerykańskim imperium odpowiadającym za wszystkie nieszczęścia świata.


Jedyną odpowiedzią na "kapitalizm" ma być "narodowy socjalizm". Żeby do tego dojść krytykuje się wiele aspektów kapitalizmu, ale wniosków nie sprowadza się do jego faktycznego zaprzeczenia, ale ogranicza do rasizmu, nacjonalizmu, antysemityzmu. W najlepszym wypadku narodowy socjalizm ze swoim antyimperializmem sprzeciwia się Stanom Zjednoczonym, co łączy się jednak ze wspieraniem innych militaryzmów, dlatego prowadzi w ślepy zaułek. Jest elementem wyjątkowo szkodliwym dla walk społecznych i wymaga ciągłego powstrzymywania.

Kopiowanie symboliki jest częścią taktyki mającej na celu zmonopolizowanie przez narodowych socjalistów haseł antykapitalistycznych i zmarginalizowania ruchu robotniczego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz